
Юрчишин: Блокувати російськомовний контент можна за ознаками його приналежності до країни-агресора
Про це заявив народний депутат, голова Комітету ВР з питань свободи слова Ярослав Юрчишин у коментарі Укрінформу, у відповідь на питання про можливість блокування пісень російською мовою на стримінгових платформах в Україні, відповідно до петиції на сайті КМУ.
"Передусім ми маємо розуміти, що блокувати контент за принципом мовної приналежності суперечить будь-яким підходам європейських спільнот. Ми можемо блокувати контент за вторинними факторами. Наприклад, це створили митці, які виправдовують агресію, або це створено за підтримки держави-агресора. Справді, Європейське регуляторне поле — Акти про цифрові послуги (Digital Services Act) та про цифрові ринки (Digital Markets Act ) — дає можливості здійснювати регулювання, але не по мовному формату… Але якщо у нас є чітка аргументація, що це — пропаганда "руского міра", пропаганда ідеології, яка в Україні визнана незаконною і яка призвела до агресії стосовно нас, тоді цілком можливо", - сказав він.
Водночас Юрчишин нагадав, що частина російськомовного контенту створюється і в Україні. На його думку, це — "персональний вибір людини, якими мовними ресурсами користуватися, і держава на це точно не мала би мати впливу".
Також депутат підкреслив, що Україні треба буде адаптувати всі європейські регуляції як члену ЄС.
"Наше завдання, щоб ці регуляції діяли не лише в Україні, а щоби й Україна могла користуватися захисними механізмами, які діють в Європі. Адже ці механізми набувають сили лише з моменту вступу в членство. Те, що ми адаптуємо і приймемо в себе, не гарантує, що європейські механізми автоматично будуть поширюватися на Україну. Це окремий напрямок роботи", - зауважив він.
Юрчишин додав, що Україна, як держава у стані війни, може розробляти власні обмеження задля захисту власного інформаційного простору, без посилання на європейський досвід.
Як повідомляв Укрінформ, Кабінет міністрів дав відповідь на петицію від 17 лютого 2025 року із закликом заблокувати пісні російською мовою на стримінгових платформах, у якій роз'яснив, що в міжнародному праві та українському законодавстві відсутні правові підстави для обмеження музичного продукту за мовною ознакою.