Що робити військовим у разі порушення прав - роз'яснення Міноборони

Що робити військовим у разі порушення прав - роз'яснення Міноборони

Укрінформ
Міністерство оборони України роз'яснило, як діяти військовослужбовцям та їхнім родинам у разі порушення прав.

Як передає Укрінформ, про це повідомило Міноборони.

Міністерство продовжує системну роботу із захисту прав військовослужбовців та членів їхніх сімей. Грошові виплати, направлення на військово-лікарську комісію, доступ до медичної допомоги, право на відпустку та інші соціальні гарантії - це ключові аспекти, які мають виконуватися неухильно, незалежно від місця служби.

Відновленням порушених прав займається Центральне управління захисту прав військовослужбовців при Міністерстві оборони, фахівці розглядають індивідуальні та колективні звернення і надають первинну правову допомогу.

За словами заступника міністра оборони бригадного генерала юстиції Сергія Мельника, майже за рік роботи Центральне управління захисту прав військовослужбовців стало ключовою ланкою у системі юридичної підтримки захисників та захисниць.

“Закликаємо звертатися до нас у разі порушення ваших прав. У більшості випадків поновлення прав відбувається майже автоматично, без додаткових дій із боку заявника”, - зауважив Мельник.

Основні питання, з якими звертаються військові та їхні сім’ї:

  • переведення на інше місце служби без згоди військовослужбовця;
  • виплати додаткових видів грошового забезпечення;
  • видача медичних довідок для визначення ступеня обмеження придатності;
  • направлення на військово-лікарську комісію;
  • видача витягів з матеріалів розслідувань для нарахування виплат сім’ям загиблих або зниклих безвісти військовослужбовців.

У разі виявлення порушень Центральне управління направляє відповідні звернення до військових частин, Державного бюро розслідувань, Національної поліції та інших органів для усунення правопорушень і поновлення прав військовослужбовців. У разі потреби можуть проводитися службові перевірки або службові розслідування.

Якщо порушення не виявлено, заявнику надається офіційна письмова відповідь із посиланням на законодавчі норми, із поясненням причин відмови та порядком оскарження.

Для подачі звернення (заяви, скарги), необхідно скласти заяву у друкованій або рукописній формі з детальним описом суті звернення; додати документи, які підтверджують звернення та надіслати заяву та супровідні документи на офіційну електронну скриньку: mpd@post.mil.gov.ua або поштою: проспект Повітряних сил, 6, Київ, 03049.

Читайте також: Встановлення інвалідності військовим із важкими травмами - розяснення МОЗ

Термін розгляду звернення – 30 днів. Якщо питання потребуватиме додаткового вивчення, розгляд може бути продовжений до 45 днів, про що повідомлять заявникові.

У письмовому зверненні мають бути зазначені:

  • ПІБ заявника (або назва установи, що подає звернення в інтересах військовослужбовця чи членів його сім’ї);
  • контактні дані для зворотного зв’язку;
  • суть порушеного питання;
  • конкретна вимога;
  • документи, які підтверджують повноваження заявника, якщо звернення подається в інтересах військовослужбовця або членів сім’ї військовослужбовця іншою особою
  • докази порушення (за наявності).

Анонімні звернення, з яких неможливо встановити авторство, не розглядаються. Якщо заявник не надає необхідну інформацію у відповідь на запити Центрального управління, звернення також не підлягає розгляду.

Як повідомляв Укрінформ, у Міноборони пояснили, які пільги передбачені для полонених.

Фото ілюстративне: mod.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-