У Міноборони затвердили халяльні та кошерні сухпайки

У Міноборони затвердили халяльні та кошерні сухпайки

Укрінформ
Міністерство оборони України затвердило оновлену технічну специфікацію на добовий польовий набір продуктів.

Про це повідомило Міноборони, передає Укрінформ.

У міністерстві поінформували, що тепер, крім звичайних, для військових можна закуповувати халяльні та кошерні сухпайки. Це має покращити харчування військовослужбовців відповідно до їх релігійних потреб, підкреслили у відомстві.

Як пояснили у Міноборони, халяльні сухпайки розроблені для військових, які дотримуються ісламських норм харчування. Кошерні сухпайки відповідають вимогам кашруту і призначені для військовослужбовців, які сповідують юдаїзм.

Загалом сухпайки складаються з трьох раціонів (сніданку, обіду, вечері) і містять: галети з борошна пшеничного першого сорту, сухарі з борошна пшеничного першого сорту або з борошна житнього оббивного, готову до вживання першу страву (борщ з м’ясом або супи з м’ясом в асортименті), готову до вживання другу страву (каші з м’ясом або овочі з м’ясом в асортименті), каву розчинну, цукор, мед натуральний, джем фруктовий (в асортименті), перець чорний мелений, сіль, ложку пластикову одноразову, серветку паперову, серветку гігієнічну вологу.

Читайте також: Міноборони посилило контроль якості сухпайків для ЗСУ

Залежно від типу сухпайка (звичайний, халяльний чи кошерний) асортимент перших страв складається з борщу з м'ясом яловичини або супів з м'ясом свинини, курки, баранини або яловичини. Відповідно, і перелік других страв включає, зокрема різноманітні каші зі свининою, яловичиною, бараниною, куркою.

‎Нові технічні специфікації враховують не лише релігійні стандарти, але й високі вимоги до якості продуктів та їх поживної цінності. Крім того, готові до вживання перша та друга страви мають фасуватися в реторт-пакети – сучасну упаковку, що забезпечує тривалий термін зберігання.

"Завдяки цій технології страви зберігають свої смакові та харчові якості, при цьому не потребують додаткових умов зберігання, що є важливим для військових, які перебувають на передовій", – зазначив начальник Центрального управління розвитку матеріального забезпечення Міноборони України підполковник Максим Кайола.

Ключові елементи специфікацій: продукти халяльних сухпайків повинні відповідати вимогам ісламських норм харчування (стандарт Халяль) та бути сертифікованими акредитованим органом, який має право на проведення сертифікації харчових продуктів в Україні або в арабо-мусульманських країнах; продукти кошерних сухпайків повинні відповідати вимогам кашруту.

У Міноборони зауважили, що усі харчові продукти, які входять до складу кошерного сухпайка, не повинні містити інгредієнтів чи добавок, заборонених для кошерного харчування.

Крім того, враховані зручність використання і швидкість приготування продуктів на полі бою.

Як наголосили у міністерстві, усі продукти відповідають стандартам безпеки та якості, встановленим законодавством України,

У Міноборони підкреслили, що продовжують працювати над удосконаленням умов для всіх військовослужбовців, незалежно від їх віросповідання, щоб забезпечити найвищі стандарти підтримки як на фронті, так і в тилу.

У відомстві поінформували, що найближчим часом закупівельна агенція Міноборони "Державний оператор тилу" (ДОТ) планує оголосити тендер на закупівлю додаткової партії сухпайків, до яких мають увійти за новою технічною специфікацією вже й халяльні та кошерні.

"Ми працюємо над тим, аби харчування у Збройних силах України було не лише збалансованим, а й справді людиноцентричним – таким, що враховує переконання, релігійні норми та особисті вподобання кожного військовослужбовця. Водночас перед нами стоїть низка викликів: виробництво інклюзивних сухпайків потребує більше ресурсів та врахування технологічних особливостей приготування кожної страви", – зауважила директорка програми харчування ДОТ Галина Літош.

Як повідомляв Укрінформ, у Міноборон роз’яснили, у чому полягає різниця між звичайним і посиленим сухпайком для військовослужбовців.

Фото: Міноборони

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-