
Будівництво залізничної євроколії на ділянці Чоп-Ужгород переходить до фінальної фази - Кулеба
Як передає Укрінформ, про це віцепрем’єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба повідомив у Фейсбуці.
За його словами, ця ділянка стала однією із ключових локацій під час робочої поїздки на Закарпаття.
Цей проєкт є частиною стратегічного курсу України на інтеграцію до європейського транспортного простору. Він реалізується в рамках участі України у програмі Європейського Союзу Connecting Europe Facility (CEF).
Як поінформував Кулеба, хід будівництва він оглянув разом із заступником керівника Офісу Президента Віктором Микитою і головою правління Укрзалізниці Олександром Перцовським.
За словами Кулеби, вже завершене прокладання 8 км нової “широкої” колії, укладені 7,6 км колії європейського стандарту (40% робіт). Також підготовлені ще майже 2 км суміщеної колії (100% робіт), виконані всі необхідні земляні роботи. Він підкреслив, що активно тривають роботи з електрифікації “широкої” колії, прокладання кабельних мереж, будівництва інженерної інфраструктури, оновлення пасажирських платформ. Крім того, стартували роботи із приведення до ладу вокзалу в місті Чоп, який є важливим транзитним хабом, для покращення умов для пасажирів.
"Вже зараз проєкт переходить у фінальну фазу – завершити роботи плануємо до серпня 2025 року", - наголосив Кулеба.
Він поінформував, що, поспілкувались із робітниками-залізничниками, які безпосередньо виконують роботу, зрозуміли нагальні потреби в механізації цієї роботи, щоб і надалі набирати оберти, покращити умови їхньої важливої праці.
Як зауважив Кулеба, ця євроколія відкриває прямий доступ до європейської залізничної мережі, дозволяє суттєво скоротити логістичні витрати, підвищує ефективність міжнародного пасажирського і вантажного сполучення, створює нові можливості для розвитку транзитного потенціалу України.
За його словами, у перспективі — подальший розвиток мережі європейської колії в Україні. Це, підкреслив Кулеба, важливий стратегічний курс, який не лише зробить подорожі зручнішими та швидшими, а й формує нову якість обслуговування пасажирів і бізнесу.
Ініціатива була започаткована навесні 2024 року Прем’єр-Міністром України Денисом Шмигалем.
Кулеба подякував колегам з Офісу Президента, працівникам АТ "Укрзалізниця", команді Міністерства розвитку громад та територій України і всім, хто працює на будівельному майданчику.
"Це спільна робота, яка є надважливою для стійкості країни та нашої євроінтеграції", - підкреслив він.
Як повідомляв Укрінформ, у серпні 2024 року АТ "Укрзалізниця" розпочало комплекс робіт із підготовки земельного полотна до укладення 22 кілометрів залізничної колії євростандарту на ділянці Чоп-Ужгород.
Проєктом передбачені будівництво 22 км залізничної колії європейського стандарту і реконструкція штучних споруд, об'єктів та мереж інженерного забезпечення. Крім того, планується оснащення колії двостороннім напівавтоматичним блокуванням і пристроями мікропроцесорної диспетчерської централізації.
Фото: facebook.com/oleksyikuleba