Кремль використовує у своїх «морських схемах» танкери грецьких компаній - зовнішня розвідка

Кремль використовує у своїх «морських схемах» танкери грецьких компаній - зовнішня розвідка

Укрінформ
Кремль використовує для фінансування війни проти України танкери, які належать громадянам Греції або керуються грецькими компаніями.

Про це повідомила Служба зовнішньої розвідки України, передає Укрінформ.

Встановлено, зокрема, що грецька компанія Latsco Marine Management Inc. є бенефіціарним власником й оператором танкерів Hellas Fighter (IMO 9722625) і Hellas Avatar (IMO 9722613). Перший 7 березня завантажився в російському порту «Приморськ» та прямує тепер до бразильського порту «Суапі». Другий танкер 22 березня теж був завантажений у Приморську, нині він рухається вздовж берегів Португалії.

Обидва судна ходять під прапором Мальти – країни-члена Євросоюзу, мають страхування від шведської компанії The Swedish Club, яка входить до клубу P&I.

Причетними до перевезень російської нафти, згідно з даними зовнішньої розвідки, є також компанії, підконтрольні відомому грецькому судновласнику Евангелосу Марінакісу. Бізнесмен уже був об’єктом журналістської уваги в контексті участі його бізнесу в перевезеннях російської нафти.

Читайте також: ГУР оприлюднило дані про ще 31 танкер та 11 капітанів російського тіньового флоту

З 21 березня до бразильського порту «Ітакі» з Приморська прямує під грецьким прапором танкер Akrisios (IMO 9953456), бенефіціарним власником якого є Capital Ship Management Corp., оператором – Capital Maritime&Trading Corp. Страхування судна здійснює компанія Steamship Mutual.

На сьогодні з Приморська йде під прапором Мальти танкер Agios Gerasimos (IMO 9693056), який належить та керується грецькою компанією Eastern Mediterranean maritime Ltd. Страхування судна надане британською NorthStandart P&I Association. До 30 квітня цей танкер має доставити нафту до індійського порту «Мундра».

Ще одним фігурантом вказаної схеми є танкер Portofino (IMO 9564671), який належить і керується грецькою компанією Alberta Shipmanagment Ltd. З 18 березня це судно переходить до турецького порту «Мармара-Ереглісі». Протягом року воно здійснило 35 STS-операцій і неодноразово вимикало систему AIS. Попри російське походження нафти, страхування танкера забезпечило британське об’єднання UK P&I Club.

Усі згадані танкери мають чинне страхування в клубах P&I, оновлене в лютому поточного року з терміном дії до 2026 року. Це дозволяє їм безперешкодно заходити в міжнародні порти, отримувати технічне обслуговування та продовжувати комерційну діяльність, яка наповнює бюджет Росії.

У зовнішній розвідці наголошують, що, надаючи страхування суднам російського «тіньового» флоту, P&I клуби допомагають країні-агресорці отримувати прибутки від нафтогазового експорту, а відтак опосередковано сприяють продовженню її збройної агресії проти України.

«Танкерні перевезення, що обслуговують російський експорт під прапорами ЄС або належать компаніям, зареєстрованим у Європі, вже незабаром будуть припинені», – переконані у відомстві.

Читайте також: Зовнішня розвідка України викрила ще одного капітана «тіньового флоту» РФ

У СЗР нагадують, що спецпредставник президента Сполучених Штатів з питань України та Росії Кіт Келлог в інтерв’ю Fox News визнав важливість боротьби з російським «тіньовим» флотом. У Білому Домі посилюється усвідомлення того, що Кремль традиційно веде нечесну гру. Відтак черговий удар країн Заходу на чолі зі США по російській нафтовій галузі є питанням найближчого майбутнього.

«Перед компаніями в Європі, які ведуть свій бізнес із РФ, обов’язково постане вибір: відмовитися від співпраці з Москвою чи розділити відповідальність за фактичне спонсорування воєнної машини Путіна, що веде загарбницьку війну проти України», – вважають у розвідці.

Як повідомляв Укрінформ, зовнішня розвідка сформувала доказову базу щодо 39 суховантажних суден й ідентифікувала 80 капітанів, причетних до вивезення аграрної продукції з тимчасово захоплених росіянами територій України.

Фото: СЗР України

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-