
Кремль використовує у своїх «морських схемах» танкери грецьких компаній - зовнішня розвідка
Про це повідомила Служба зовнішньої розвідки України, передає Укрінформ.
Встановлено, зокрема, що грецька компанія Latsco Marine Management Inc. є бенефіціарним власником й оператором танкерів Hellas Fighter (IMO 9722625) і Hellas Avatar (IMO 9722613). Перший 7 березня завантажився в російському порту «Приморськ» та прямує тепер до бразильського порту «Суапі». Другий танкер 22 березня теж був завантажений у Приморську, нині він рухається вздовж берегів Португалії.
Обидва судна ходять під прапором Мальти – країни-члена Євросоюзу, мають страхування від шведської компанії The Swedish Club, яка входить до клубу P&I.
Причетними до перевезень російської нафти, згідно з даними зовнішньої розвідки, є також компанії, підконтрольні відомому грецькому судновласнику Евангелосу Марінакісу. Бізнесмен уже був об’єктом журналістської уваги в контексті участі його бізнесу в перевезеннях російської нафти.
З 21 березня до бразильського порту «Ітакі» з Приморська прямує під грецьким прапором танкер Akrisios (IMO 9953456), бенефіціарним власником якого є Capital Ship Management Corp., оператором – Capital Maritime&Trading Corp. Страхування судна здійснює компанія Steamship Mutual.
На сьогодні з Приморська йде під прапором Мальти танкер Agios Gerasimos (IMO 9693056), який належить та керується грецькою компанією Eastern Mediterranean maritime Ltd. Страхування судна надане британською NorthStandart P&I Association. До 30 квітня цей танкер має доставити нафту до індійського порту «Мундра».
Ще одним фігурантом вказаної схеми є танкер Portofino (IMO 9564671), який належить і керується грецькою компанією Alberta Shipmanagment Ltd. З 18 березня це судно переходить до турецького порту «Мармара-Ереглісі». Протягом року воно здійснило 35 STS-операцій і неодноразово вимикало систему AIS. Попри російське походження нафти, страхування танкера забезпечило британське об’єднання UK P&I Club.
Усі згадані танкери мають чинне страхування в клубах P&I, оновлене в лютому поточного року з терміном дії до 2026 року. Це дозволяє їм безперешкодно заходити в міжнародні порти, отримувати технічне обслуговування та продовжувати комерційну діяльність, яка наповнює бюджет Росії.
У зовнішній розвідці наголошують, що, надаючи страхування суднам російського «тіньового» флоту, P&I клуби допомагають країні-агресорці отримувати прибутки від нафтогазового експорту, а відтак опосередковано сприяють продовженню її збройної агресії проти України.
«Танкерні перевезення, що обслуговують російський експорт під прапорами ЄС або належать компаніям, зареєстрованим у Європі, вже незабаром будуть припинені», – переконані у відомстві.
У СЗР нагадують, що спецпредставник президента Сполучених Штатів з питань України та Росії Кіт Келлог в інтерв’ю Fox News визнав важливість боротьби з російським «тіньовим» флотом. У Білому Домі посилюється усвідомлення того, що Кремль традиційно веде нечесну гру. Відтак черговий удар країн Заходу на чолі зі США по російській нафтовій галузі є питанням найближчого майбутнього.
«Перед компаніями в Європі, які ведуть свій бізнес із РФ, обов’язково постане вибір: відмовитися від співпраці з Москвою чи розділити відповідальність за фактичне спонсорування воєнної машини Путіна, що веде загарбницьку війну проти України», – вважають у розвідці.
Як повідомляв Укрінформ, зовнішня розвідка сформувала доказову базу щодо 39 суховантажних суден й ідентифікувала 80 капітанів, причетних до вивезення аграрної продукції з тимчасово захоплених росіянами територій України.
Фото: СЗР України